min911

Mer bromsar

Kategori: Vinter skruvande

Jaha, kommit lite längre, med betoning på lite.... Frambromsarna är som sagt klara men nu har jag fått dit bakskivorna också. Övergav RS-92 skivorna bak dock, det blir 3.3l turbo skivor istället. Nu är detta inget större fel då dessa är större 309x28 istället för 299x24 och även billigare, det gillar jag! Har även bestämt hur jag ska göra med bakoken, kommer be min kompis och svetsguru, Robban; att svetsa på lite mer alu. material så att jag på så sätt kan flytta in hålbilden så den passar i org. bärarmar.
Förövrigt så berättade Tony härom dagen att killen som renoverar topparna mätt upp alla ventiler och ALLA avgas ventilerna var krokiga! Däremot så var alla insugs ventiler intakta och vi hoppas på att topparna blir klara denna veckan, då håller planen att få hem motorn innan jul helgerna.
Annars så har jag en låda med smågrejer till på väg till gulkromatering.
Lägger ut lite bilder på färdiga frambromsar, monterade bakskivor(ja, jag vet att det är en v.skiva som sitter på höger sida) samt hur mina hemmagjorda adaptrar till framoken blev.

Vi hörs,
Tomas
Färdiga frambromsarMonterad bakskivaAdaptrar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: