min911

Sommar rapport

Kategori: PCS Banmöten

Hej på er,
Som vanligt långt mellan uppdateringarna men jag får väl erkänna att det finns en del som är högre prioriterat än denna sidan.
Nåväl, jag har kört Falkenberg och Mantorp efter missödet med fälgarna. Har fungerat mycket bra, framför allt Falkenberg var riktigt skoj. Rätt lätt bana kan tyckas men riktigt kul och snabb bana. Lite kuperat också och det gör ju alltid det roligare. Mantorp helgen V.27 var grymt varmt (33gr. i skuggan) och jag tappade väldigt mycket effekt i den värmen. Körde i princip jämnt med min gode vän och kollega Anders F på rakan och då kan man ju ganska lätt förstå att alla hästarna inte var i stallet. Visserligen så går Anders bil fantastiskt fint men jag borde inte ha några större problem att åka fortare rakt fram. Nåväl, det är inte hela världen. Det lär inte vara så varmt så hemskt många gånger när jag åker och prio är att få allt att fungera och hålla i år och kanske nästa med innan nya uppdateringar är aktuella. På måndag ska jag köra som instruktör på Procedural Racings premiär event på Knutan. Ska bli skoj att åka ihop med en mix av bilar, något man inte är så van vid. Intressant att se också om häst märket från det genom korrumperade landet kan överraska positivt en gång.....;-)
Efter det så är det inget förrän kvälls mötet på Anderstorp 2/9. Nästa körning är det hett efterlängtade banmötet på Ringen. Ska försöka (sa försöka....;-)) spara lite på krutet vid körningarna innan så jag inte frestar materialet allt för hårt. Åker ner, som det ser ut i nuläget, 11/9 men det kan också bli så att jag åker 10/9. Jag har inte riktigt bestämt mig 100 än, kan bli så att jag åker ner 11:e och stannar 15:e och kör kvällskörningen och kör hem natten efter. Ska bli riktigt skoj och jag ser fram emot synen med ca. 200st. svenska Porsche bilar på parkeringen runt Grune Hölle.
Liten bild från Mantorp:
Varmt.....

Vi syns på banorna,
Thomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: