min911

Arbetet fortskrider

Kategori: Vinter skruvande

Ett tag sedan något hände här.
Det görs konstanta framsteg även om det oftast går saktare än vad man önskar.
Bilen har varit ihop och besökt TA-Sportvagn för att ställa hjulvinklar och invägning.
Resultat: Camber fram -3,4º, bak -2,9º, caster fram ca.5º och i princip neutral toe runtom.
Dessa siffror är tagna från RS 993 som Tony ställt och fungerat bra på bana samtidigt som dom blir skapligt drägliga på väg. Invägningen var väl inte odelat positivt men ingen katastrof heller, bilen ligger nu på 1345kg utan mig och bensin. Mitt mål på 1275kg. är långt borta och kommer nog bli svårt utan att få folkrace stuk på inredning osv. Jaja, Rom byggdes ju inte på en vinter....;-) Provturen är avklarad också, körde hem bilen från Tony. Tyvärr så regnade det så jag "saltade" ner min nypolerade bil men oroa er inte, den är nytvättat. Även om jag egentligen inte gjort så mycket så är det påfallande vilken skillnad det är, känns som en sportbil nu och inte en autobahn räcer. behöver jag tillägga att jag hade ett fånigt leende på läpparna hela vägen hem..? Håller på att fixa växel länkage för tillfället, när det är gjort så är det en lack grej som ska fixas till samt lite småplock som ska dit sen är den klar att ut och testas lite inför Mantorp den 25:e. Fasen vad det börjar dra i ban termen nu!

Ha de,
Thomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: