min911

Premiär

Kategori: Vinter skruvande

Till att börja med så måste jag säga att jag är imponerade av er (för ni är trots allt några stycken) som är inne här varje dag trots den mycket sällsynta uppdateringen!
I fredags var det i alla fall dags för premiär turen och jag har nog kört runt 70 mil så långt.
Allt verkar fungera som det ska förutom att jag fortfarande har lite problem med larmet.
Verkar vara när den står i solen, antingen är det någon kontakt som ligger så på gränsen att någon brytare löser eller så är det solen/värmen som gör att något rör sig lite i kupen.
Små problem men förbannat irriterande!
Min äldsta dotter övningskörde i tisdags för första gången i Porsche, vet inte om hon eller jag var gladast men glad var hon. Det gick alldeles utmärkt och jag tror det kommer bli fler i sommar….
Mantorp 1/5 är första banrundan och jag sticker nog tidigt på lördagen, passar det så kanske jag provar slalom en gång till. Var inte så jätte road för 2 år sedan när jag provade första gången men man kanske skulle ge det ett försök till.
Nedan en lista på vinterns jobb, som ni ser mest småplock men en del saker som lyfte bilen en hel del.

·         Besiktning                                                                         Klart                                                
·         Fixa oljeläckage                                                                Klart
·         Packa om bromsoken                                                        Klart
·         Byta bakre vevaxeltätning                                                Klart
·         Ta bort broms reduceraren bak                                         Klart
·         Byta bromsbelägg                                                             Klart
·         Byta bromsolja Motul RBF600                                            Klart
·         Byta lager i camberplattor                                                 Klart
·         Justera höger framskärm                                                  Klart
·         Laga insats ljuddämpare vänster                                      Klart
·         Montera nya däck                                                             Klart
·         Bygga nytt växel länkage                                                 Klart
·         Byta olja och filter                                                            Klart
·         Montera frontsplitter                                                         Klart
·         Lacka och montera sidokjolar                                            Klart
·         Lacka/Polera och montera bypass rör                                Klart
·         Montera RS växeldamask/knopp                                       Klart
·         Polera och vaxa                                                                Klart                   
·         Montera och lacka glasfiber lucka                                      Klart                                                
·        Laga RH bakfälg                                                                 Klart                                         
Bilen var körklar 110414.

Ha de gött så kanske vi hörs på Mantorp,
Thomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: