min911

Premiär avklarad.

Kategori: Bilen

Sorry, här har det varit dåligt med uppdateringar på ett bra tag.
Premiären avklarades på Mantorp 25/4 med blandad kompott, bilen/chassiet känns mycket bra och jag tror att det ska gå att åka undan riktigt bra när man kört in sig på bilen. Däremot så strular det lite med motorn/gången, när man pressat den ett tag så varvar den inte som den ska. Kan inte riktigt säga om det är luft eller bränsle som inte räcker till men det känns som luft relaterat. Ska försöka lösa det innan Knutan 30/5. Tomgångs motorn strulade lite också men det avhjälptes genom en ”std.” rengöring. Nedan lite bilder på hur en färdig bil såg ut innan jag började rulla mot Linköping 24/4.

Ja just det, det var ju det där med helgens aktivitet också! Jag och en instruktörs kollega fick ett ryck och åkte ner till Ringen en runda. Hade inte min bil med mig då det var lite av en ekonomi resa men det visade sig att det går att hänga med skapligt med en BMW 330 med M-chassie. Bortsett från bromsarna (som ska erkännas var slitna) så är det en mycket imponerande bil. 3 mycket trevliga dagar, körde lite turistkörning på GP-slingan också. Naturligtvis inte jämförbart med Nordslingan men kul att ha provat den. Ska bli mycket intressant att se hur det ska gå på PCS mötet 14/9 med 120 ”rockies” på den banan. Experience of a life time är väl bara förnamnet. Några snabbt tagna bilder nedan.

Vi ses på Knutan,

Thomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: