min911

Dags att få lite gjort!

Kategori: Vinter skruvande

Tjena, som rubriken säger så är det dags att börja få lite gjort i garaget. Tills nu så har jag mest samlat delar osv. även om jag småpillat lite, lämnat lite grejer på gulkromatering och så. Killen som jag gulkrometerar hos kommenterade att jag bytt bil förresten: Nej, va fan har du bytt nu!! Räknade troligen ut att han kommer få nya uppdrag framåt....;-) Kan förresten tipsa er som har polerade kanter på era fälgar om ett ställe som gör det för ett mycket bra pris. Lämnade mina ringar lösa till Polerverkstaden.se i Ljungby, han polerade dom för 425:-/st! Resultatet var dessutom kanon, hör av er om ni vill ha tel. nr. annars kolla nätet. Har väl samlat på mig det mesta annars, bågen dyker upp i slutet av nästa vecka. Sen får jag se hur mycket jag har pengar till att göra med chassiet till nästa år, skulle gärna vilja byta krängare och fjädrar men vi får se var budgeten tillåter. Om det nu är någon ide`överhuvudtaget dvs., fick för ett tag sedan en kommentar att det är en riktig skitbil jag köpt som inte är värd någonting, nu var det ios. ett riktigt stolpskott som sa det, en snubbe många av oss har kommenterat och förundrats över. Hade varit bra om man kunnat ha ett filter på den här sidan så man slapp ha såna jönsar läsande här. Jaja, vi får väl se hur mycket skitbil det blir! Det enda som jag är lite fundersam över är hur Lotec`s motorbygge håller för hårdkörning, bevisligen håller dom bra för gata men det blir ju lite andra påfrestningar på bana. Är det någon som vet eller känner till någon som har beggade 26/24mm krängare och fjädrar motsvarande RS/Cup så hojta.

Ha de gott,
Tomas

Kommentarer

  • Anonym säger:

    kul att det börjar hända lite! hade varit kul med ett garagebesök nån gång så man får se pärlan irl.



    / Jakob i Reftele

    2009-12-01 | 17:48:07
  • Tomas säger:

    Hej Jakob,

    Det är bara att titta förbi.

    Skulle det, mot förmodan, inte lysa i garaget så är det bara att knacka på.

    Det har väl inte hänt så mycket än men det har påbörjas lite i alla fall.

    2009-12-01 | 22:49:12
  • Jörgen säger:

    Hittade hit, spännande läsning. Den här hamnar absolut i mina favoriter.

    Mvh Jörgen

    2009-12-25 | 18:12:28
  • Tompa säger:

    hej, kul läsning. hitta hit via upproret för anderstorps banan. bra tips med fälgbanorna där..precis vad mina RS behöver. har du tips på vart man lämnar för bläst/p-lack/galv?



    //Tompa



    2010-01-09 | 14:10:26
  • Tomas säger:

    Hej Tompa,

    Jag kan fixa blästring/pulverlack på trummorna och centrumen för 2000:-. Dom har gjort mina och jag är mycket nöjd. Vad ska du galva? Jag använder en lokal snubbe till gul/svart kromatering, brukar lämna div. små delar, skruvar och annat.

    2010-01-09 | 20:54:24
  • Tompa säger:

    maila mig på [email protected] så tar vi det där ist..



    //Tompa

    2010-01-16 | 03:49:04

Kommentera inlägget här: