min911

Fortsatt verksamhet i garaget.

Kategori: Vinter skruvande

Just nu känns det som att bilen ska vara klar i tid till 25/4 på Mantorp. Fick en del gjort i förra veckan och det går enligt planen. Startade upp den i onsdags, rätt gött att se den snurra igen efter en lång tid i dvala. Bytte stift, oljor och filter i slutet av veckan. Det gör inte sig själv att byta stift på denna bilen kan jag säga, kofångare, bakplåtar, avgassystem och värmeplåtar måste bort för att komma åt de övre stiften på höger sidan! Kylen till IC sitter i vägen. Lite småplock kvar nu innan jag får vänta på växellankage och camberplattorna. Får väl antagligen ta poleringen emellan medans jag väntar. Hoppas på att kunna köra ner bilen till Tony för hjulinställning och invägning i mitten av mars. Just det, konstaterade ett litet förväntat fel också. Vattenpumpen till IC kretsen var död, har misstänkt detta men inte kollat förrän nu i veckan. Vid min första kontakt med Lotec innan köpet var detta det Ferdinand (gillar hans förnamn...) sa hade varit ett problem med de som använde denna pumpen. Nåväl, ny Webasco pump inhandlad och klar för montering. Inga nya bilder denna gång, får bli nästa uppdatering. Until then, Ha de!

Kommentarer

  • Jakob säger:

    Hejsan! fick du tag på någon olja billigt?

    2010-02-11 | 18:54:02
  • Tomas säger:

    Hej Jakob,

    Ja, jag fick fatt i det. Kanske inte jätte billigt men det var rätt ok. Tog det genom min hovleverantör TA-Sportvagn.

    2010-02-12 | 16:21:29
  • Tomas säger:

    Skulle kanske säga det också Jakob, anledningen till att jag inte kollade i Reftele är att den oljan (just PTX:en) säljs bara om 20l dunkar och jag betvivlar att dom är intresserade av att ha 16l stående. Men tack för tipset. Titta in när du har vägarna förbi så du kan inspektera på lite närmare håll.

    2010-02-13 | 12:33:33

Kommentera inlägget här: