min911

Nytt försök!

Kategori: PCS Banmöten

Jaja, nya stålomspunna slangar är monterade med presshylsa, nu ska det hålla.
Avtvättad (blir rätt kletigt med 5l olja uthälld vid ett snurrande hjul...), ny drivhjuls damask, ytterliggare 2gr. sänkt tändning vid 4750-5150rpm. då det var lite spikningar kvar där när den blev riktigt varm, så ska den förhoppnigsvis vara redo för en av mina favoriter, Knutan. Hoppas verkligen bilen känns bättre på söndag, efter att ha suttit och studerat grafen från mappningen så har jag kommit fram till att jag behöver dra den till ca. 6800rpm. för att hamna i rätt register på nästa växel. Har även gjort lite praktiska test på väg, naturligtvis inom hastighets begränsningarna............
Hade tänkt att vi skulle åka ner på lördag förmiddag och kolla lite på PCSR men då det går en rally tävling förbi ytterdörren så stannar vi nog hemma och kollar lite på den. Skilling 500 med lite roliga classic bilar med.
Lägger ut några bilder på årets look, var rätt trött på mina cup3 som jag aldrig riktigt gillat då dom ser för nya ut på min bil. På detta viset så "döljer" man utseendet på fälgen lite tycker jag. Blev rätt ok om jag får säga det själv.
 Ny look 1Ny look 2Ny look 3

Håll tummarna.......
Tomas

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hur gick det på Knutan, kändes den bättre?



    Åker du Kinnekulle nu i juni förresten?

    2009-05-11 | 16:27:33
  • Magnus W säger:

    Min kommentar ovan.

    /Magnus W

    2009-05-11 | 16:29:09
  • Tomas säger:

    Tjenare Magnus,

    Vet inte riktigt vad jag ska säga, det gick bättre på det sättet att bilen höll men att det skulle vara 339hk i motorn är nog dessvärre B(ull)S(kit)!

    Ska ta ett snack med Trollspeed någon dag och höra mig för lite vad dom haft för omräknings faktor mellan hjul/motor effekt. Den drar en småpreppad 964RS över rakan men det är precis. Jag är allt annat än nöjd med motorn i alla fall.

    Det positiva med helgen var att jag brutit trenden med haveri på banmöten. Bilen har tidigare varit tillförlitligheten själv i 3år, både på banmöten, Ringen och andra tillställningar. Hoppas vi blivit kompisar igen.....;-)



    Jodå, jag har tänkt att vara på Kinnekulle hela helgen

    2009-05-11 | 21:18:55
  • Magnus W säger:

    Vad var det för bromsbänk?

    Nere på TS-motorsport där jag var hade han en Dyno Dynamics. När jag bromsade min var det 20% skillnad på hjul och motor hästar.



    Du har ingen g-tech, driftbox eller liknande att testa med? De brukar kunna ge ganska hyggliga siffror, i alla fall i rätt socken.



    Kul, jag ska dit på Klassik mötet hade jag tänkt! Kanske åker och fluktar lite under lördagen om jag är i tid.

    2009-05-12 | 10:10:16
  • Tomas säger:

    Ingen aning vad det för rulle men dom är ju rätt seriösa och jobbar med rätt många namnkunniga rallycross team, EM Jernberg är en av dom. Har för mig att vi räknade med 17-18% för 3 år sedan när jag bromsade den första gången. som sagt, jag ska kolla med dom. Nej, inga sådana tekniska hjälpmedel......;-)



    Kom dit på lördagen också. För tillfället min favo bana (i Sverige naturligtvis....) och då ska jag ha nya bakdäck så jag slippa glida runt som en tvål på banan!

    2009-05-12 | 22:33:16
  • Dennis säger:

    Motor trimmning blir lätt en sjukdom

    om man inte tar befälet över hjärnan och talar om när det räcker så slutar man som en bitter mäniska i garaget funderandes på kammar o spridare osv som ska göra livet bra

    har jag fel??

    Tommy på Trollspeed är nog seriös har aldrig hört något annat vill du ha mer på mellan registret är det ju inte så lätt fixat om mappning tändning o kamtider är optimerade max för det

    har du programerbar tändning med? för det kan göra endel annars Vilket sprut har du?mäter det luften med givare på spjället?



    Mvh

    Dennis

    2009-05-13 | 07:18:06
  • Tomas säger:

    Jo, att det är svårt att sluta med förbättringar det vet jag men det är inte riktigt det som bekymrar mig. Har man lagt så mycket tid, energi och pengar på motorn så vill man ju ha lite valuta för det. Jag har ett programerbart sprut/tändning, Nira i3 som säljs av just Trollspeed. Luftgivaren sitter på spjället och är Nira`s egen. Har kollat med Trollspeed och jag kommer köra upp bilen igen och ge dom ett nytt försök. Om inte annat så ska inte motorn spika när man lagt så mycket pengar på en mappning på rullande landsväg.

    2009-05-14 | 19:19:12

Kommentera inlägget här: