min911

Tur i oturen!

Kategori: PCS Banmöten

Jaha, ännu ett banmöte med strul. Börja tröttna på detta nu.......
Å andra sidan ska man nog vara nöjd med att det gick som det gjorde.
Fälg f-n sprack rakt av, har inte kört i eller emot något. Bara vanlig bankörning, man skulle ju tro att dom ska hålla för det. Det syns inte på bilden men förutom den ekern som är av så är alla dom andra 4 spruckna och dessutom lite sprickor i höger fälgen också.
Körde ett helt pass ända till dess det blev avflaggat, det var en kille som rullade in bakom mig som kom fram senare och sa att min bak fälg "slår". No shit...........'
Behöver jag tillägga vad som hänt om jag kört ett varv till? Nej, trodde inte det!
Jaja, annars gick bilen kanon i alla fall och effekt/varv problemet är borta.
Men, strular det nästa banmöte (Falkenberg 15/6) så funderar jag på att ställa undan bilen till Ringen mötet.
RH skit


Thomas

Kommentarer

  • Karl-ove säger:

    Hallå, ibland ska man ha lite flax. Kul att motorn gick som den ska. Hoppas det funkar på kullen så att vi syns innan ringen.

    Karl-ove

    2010-06-01 | 21:55:45
  • Camilla Alexandersson säger:

    Hallå Thomas, så du ska vara instruktör i morgon! Kul och jag håller tummarna för att det går vägen för din del!



    //Camillski

    2010-06-14 | 20:18:40
  • Anonym säger:

    Karl-Ove,

    Lite sent svar och vi har väl avhandlat en del sedan dess...;-)



    Camilla, jepp det har jag sett framemot ett tag då jag (som många andra av oss) knappt kört på Falkenberg. Sen hur effektiv instruktörs biten blir vet jag inte men det är ju inte en speciellt komplicerad bana att åka på, snabb dock.

    Hoppas bara att vädret håller vad dom lovar.



    Thomas

    2010-06-15 | 08:52:36
  • tommie säger:

    aj aj...tur i oturen att du inte körde ett varv till. Vet du om fälgarna är gamla så materialet har mattats eller klarar dem inte påfrestningen på bana helt enkelt.? mvh

    2010-06-16 | 13:44:11
  • Anonym säger:

    Tommie,

    Fälgarna var/är från när bilen byggdes, dvs. -95 så det är antagligen en kompo av utmattning/ålder/bankörning som dom inte pallade med.

    Eftermiddagen på Falkenberg var i alla fall bra, allt fungerade som det skulle och vädret var perfekt när det var dags att köra.



    Thomas

    2010-06-16 | 15:54:20

Kommentera inlägget här: