min911

Knutan

Kategori: PCS Banmöten

Ett banmöte utan missöken eller krångel för min del äntligen!
Fullt i alla led och perfekt väder gjorde att alla förutsättningar fanns. Bilen fungerade men att mina bakdäck var så dåliga gjorde väl en del på att tempot inte blev så högt för min del. Kan vara inbillning men det känns som det går saktare i år än tidigare och det var ju inte riktigt det som var planen men vinterns tid, energi och inte minst pengar.
Har efter kontakt med Trollspeed kommit fram till att jag ska lämna bilen där igen för att se om vi kan hitta på något.
Jag har väl inte så stora förhoppningar men i vilket fall så ska dom göra en mer exakt mappning för att få bort spikningarna.
Inför Kinnekulle 6-7/6 så sätter jag på dom nya bakdäcken också, när detta är gjort så är det nog bara att konstatera att det inte blir bättre än så i år. Har börjat få lite "griller" i huvudet, funderar lite på att göra en marknads undersökning och se om det finns någon som är villig att betala för bilen så man får tillbaka en del av det man lagt ut men jag ska nog fundera på det ett tag till. Bilen är ju nyligen omvärderad till 235` så någonstans strax under kanske man kunde prova. Jaja, vi får se........
Några bilder från mötet tagna av en av proffs fotograferna som är på besök ibland.
KnutanKnutanKnutanIfatt jagad dragracing åkare


//Tomas

Kommentarer

  • Dennis säger:

    Jag körde hem min bil från poleraren i Högsäter igår kväll i solsken ca 1h bil färd vilken underbar skit bil jag har Nu har jag provat att sälja den men det gick inte att få betalt för den det är ju gött så nu behöver jag inte tänka på det mer

    Din bil är mycket fin och den kommer att va lika frän om 15år så tills döden skilljer en åt du vet

    Autotech i Thn är enligt ryckte duktiga på mappning såg Persbrant där med sin Gt3 för ett tag sen kanske kan du testa dom en gång för att se vad det blir för resultat med bilen som den är man vet ju aldrig



    Mvh



    Dennis

    2009-05-15 | 06:01:44
  • Tomas säger:

    Ja, 996 verkar lite tröga just nu.

    Hmm, jag vet inte om jag vill sälja men med min bil så är det svårt att säga vad man står och om det finns fler med samma "inriktning" som jag på bil så det hade varit intressant att se. Vi får se hur jag gör.....

    2009-05-17 | 21:27:20
  • Magnus W säger:

    Nästan 3 veckor utan uppdatering, vafalls! ;)



    Har Trollspeed hittat något?

    2009-06-02 | 13:56:58
  • Tomas säger:

    Hej Magnus,

    Nej, men så mycket kan jag säga efter att ha spenderat en dag där att jag är MYCKET tveksam till bromsintygets värden. Mycket ursäkter att det var dåligt grepp, däck som blev för varma osv. Stig svär på att jag inte får ut 440Nm ur min motor (tycker inte det låter troligt heller), han har byggt en hel drös 3,8-3,9l och aldrig lyckats komma högre än 400Nm. Detta gör ju att effekt kurvan är lika "positiv" som moment kurvan. Vi fick dessutom sänka tändningen ytterliggare för att helt bli av med spikningarna. Annars kollade vi spidare, nyttjande grad på spridare, lambavärden över hela kurvan (perfekta) osv. Det samlade tipset är att kammarna inte har rätt inställnings värde även om jag själv inte är helt övertygad, personen som ställt dom är mycket noggrann och dom är ställda enligt MotorNords rekomenderade värde. Grenrören är också en sak som legat högt på listan men det tror jag inte heller helt på, att det skulle så mycket och förändra kurvan så mycket låter otroligt.

    Nu får det helt enkelt vara tills tid, energi och framför allt ekonomin har återhämtat sig. Är riktigt trött på det faktiskt, har lagt bra med pengar på det och köpt bra grejer men ändå blev det som det blev. Helt klart är att jag kör saktare med bilen i år än tidigare.

    2009-06-02 | 20:14:01
  • Anonym säger:

    Vad tråkigt att det blivit så skit

    Och några råd behöver du ej du kan ju detta själv

    Själv har jag fått en seriös spekulant på min bil får se vad det blir



    mvh



    Dennis

    2009-06-03 | 19:58:55

Kommentera inlägget här: