min911

Jaha, så ligger den ute nu i alla fall!

Kategori: Allmänt

Efter att fått allt att fungera efter lite inkörnig och intrimmning av vinterns arbete så har lagt ut annons på bilen.
Vet fortfarande inte om jag verkligen vill sälja eller inte men jag har haft ett projekt i bakhuvudet i många år som jag i så fall verkställer. Helt klart är i alla fall att jag ska ha skapligt betalt för bilen, om man bortser från lacken som inte är i superskick så är bilen förövrigt mycket bra i ordning och jag har gått igenom rubbet utom just lacken. Sen är det ju så att om man ska hålla på att köra mycket bana så är det rätt skönt att den tål ett stenskott eller lite annat utvändigt utan att man behöver börja lipa.
Som jag skrev innan så tyckte Tony på TA-Sportvagn att den går som man kan begära, hade väl lite för höga förhoppningar kanske. Ska man få det riktigt bra så skulle man nog växla upp 2:an alt. växla ner 3, 4 och 5:an. Jaja, det finns alltid något att hitta på......... Så mycket kan man väl konstatera att det krävs rätt mycket Porsche för att hänga av den i alla fall.
Var en snubbe i en 1/2år gammal 997 S4 som jag låg efter ett körpass på Kinnekulle (körde nog på ca. 75%) som kom fram och pratade lite, han trodde det var något fel på hans nya bil.........;-)
Länkar:
http://www.porsche.nu/annonser/index.htm?ID=2718
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57185
Fast fasen vet, när man tittar på bilderna nedan och med helgen i färskt minne så är jag inte säker på om jag vill sälja.............
På hemma plan...KnutanKullenMer Kullen....

Kommentarer

  • Magnus W säger:

    Känns det inte lite konstigt att sätta ut den på annons efter allt jobb?

    Finns ju en charm i att köra lika fort eller snabbare än nästan nya bilar i en 30+ år gammal bil.

    En mer tätstegad 915 låda och du är på banan igen, eller som du sa en nyare 6 växlad.... ;)

    2009-06-23 | 13:18:38
  • Tomas säger:

    Både ja och nej och visst är det charm att hänga med nya Poppar med gammelbilen.

    Samtidigt så var det en bra marknadsundersökning och med det sagt så kanske du förstår vart jag vill komma? Har bestämt mig för att behålla den. Hade några som var skapligt intresserade och jag tror att det är någonstans i närheten av dom pengarna man kan få men objektet som gjorde att jag la ut den på annons är sålt och då blev det lättare att bestämma sig.

    2009-06-24 | 21:28:45

Kommentera inlägget här: