min911

Garage säsongen igång!

Kategori: Bilen

Jaha, då är det aktivitet i garaget.
Motorn är ur, avrensad, upptvättad och levererad till TA-Sportvagns Tony.
Fick besked i fredags att han plockat ner det sista, 2 vippor, 3 ventiler och 3 ventilfjädrar var notan.
Inte så blodigt trots allt, nu ska vi mäta upp alla styrningarna och slipa in alla ventiler så är den snart på väg åt rätt håll igen.
Under tiden har jag passat på att snygga till motorrummet lite, nu är det klart att ta emot en ny genomgången motor.
Började i helgen på att bygga om till RS -92 bromsarna jag så länge tjatat om. Blev klar med svarvningen fram på skivor och spindlar. Passar rätt bra faktiskt, nu ska jag ge mig i slag med adaptrarna här näst. Min plan är att bygga färdigt allt för att sen riva ner det och renovera upp oken och lacka upp dom delar som ska lackas.
Har hittat läckan i oljetanken också, ska lämna den till svetsning (tack Robban) så löser det sig också.
Ungefär så långt har jag väl kommit i dags läget.
William vill gärna vara med och hjälpa till också! Fortsättning följer........................


Kommentarer

  • Karl-ove säger:

    Hallå, var det av nån spciell anledning som du plockade ur motorn eller var det bara för att "kolla" som du skickade den till Tony.

    Har själv funderingar på att göra nåt liknande, är ju lite billigare att kolla upp och repa innan det rasat. Vi hörs Karl-ove

    2008-11-09 | 20:42:09
  • Tomas säger:

    Hej Karl-Ove,

    Om du läser inlägget innan från banmötet på Knutstorp......det var inte utan anledning!



    Ha de gött,

    Tomas

    2008-11-09 | 21:06:07
  • gtBen säger:

    Hjälp

    Det blir ju så bra och snyggt att man själv får prestationsångest!!!

    Bengt

    2008-11-09 | 22:18:58
  • Anonym säger:

    Bengt, jag har haft min bil i många år och slitet den rätt hårt. Jag lovar det syns.... Men när man gör något så är det lika bra att göra det skapligt så det går något år innan man behöver göra om det.



    Ha de,

    Tomas

    2008-11-15 | 20:00:55
  • Sam säger:

    Bra sida Thomas , skickade du mms till Pär ?



    H Sam

    2008-11-20 | 21:24:27
  • Tomas säger:

    Hej Sam, jepp det gjorde jag. Fick hela bilens historia berättad för mig. Där finns mycket nostalgi hos Pär vad det gäller din bil.



    Ha de,

    Tomas

    2008-11-20 | 22:15:29
  • M säger:

    Lägg ut fler bilder på såna snygga killar så lovar jag att bli en mer trogen läsare... ;)

    2008-11-20 | 23:00:24
  • Anonym säger:

    M, nu handlar ju inte denna sidan om killar.....;-)

    2008-11-24 | 20:54:09

Kommentera inlägget här: