min911

Toppen i mitten av Sverige!

Kategori: PCS Banmöten

Hello All (om ni nu är så många, av kommentarerna att döma så är ni få....)!
Nyss hemkommen från Norrland, mycket trevligt. Började med ett 50-års kalas hos Malins moster i Mariestad på vägen upp för att på tisdags morgon fortsätta mot Fåker (utanför Östersund) och Karl-Ove. Vädret kunde man önskat lite mer av kanske, regnade i stort sett hela vägen upp. Blev bjuden på en kanon middag av Inga/Karl-Ove, efter det kändes det som sängen lockade......
Onsdag förmiddag och båt ut till stugan på ön, kanonväder och solning hela dagen. Rackans fint där ute och allt man behöver i en stuga. Skulle kunnat stanna en månad......... Torsdag var vi på ön för att framåt eftermiddagen åka in och köra lite gocart tillsammans med Karl-Ove. Ofin nog att slå honom på hans hemma bana, låt vara att hans gocart var kass men det kan man ju förtränga. Jag, Jossan, Manda och Karl-Ove åkte alla samtidigt samt att Malin och William åkte dubbelcart. Kul att äntligen Manda kör också. Framåt kvällen åkte vi ut till ön igen, lite blåsigt och blött men så ska det ju vara på sjön.
Fredagen drog vi in till Karl-Ove och häktade på bil trailern för att ge oss av ner till Sundsvall och Scandic där.
Lördag: Vaknar och tittar ut, blött förstås. Det har regnat större delen av natten, tidig frukost och ge sig av till MittSverige banan 3.5 mil norr om Sundsvall. Strax efter jag kommit fram så stiger temperaturen och solen tittar fram. På provkörningen var det blött (2 floder rann över banan....) och sladdigt men vid 10-snåret var banan torr. Det fina vädret höll sen i sig och man kunde ladda på ganska skapligt, riktigt rolig bana även om den passade min bil dåligt pga. växling av lådan. Flera ställen där 2:an är för låg och den orkar inte på 3:an pga. att det går så mycket uppför. Förstår precis varför Jens S har växlat om, nästan ett måste om man ska köra mycket på den banan. Behåller jag bilen så ska jag nog försöka växla upp 2:an, det skiljer nästan 2000rpm. mellan 2:an och 3:an och det är för mycket med denna motor karaktären. Bilen gick som en klocka annars och bara lite smärre mappning och tvätt/städ så är den redo för Kinnekulle nästa helg. Hoppas det blir torrt där också så man kan stå på lite. Har en bokad passagerare där också som jag gärna vill visa bilens rätta jag. Mer om det en annan gång.........
Avslutade vår Norrland vistelse med en mycket trevlig middag tillsammans med Jens, Åsa och deras lilla Signe på lördags kvällen. Fick en lite förevisning av Sundsvall också, finare än man tror och väl värt att stanna till vid.
Resan hem gick bra, vi stannade även på vägen hem i Mariestad och blev bjudna på ännu en kanon middag. Denna gång av Ulla/Björn och Niklas stod för efterrätten, lite impad där faktiskt......
Ett par bilder på några gammelbilar som höll färgen.
InbromsningJag och Jens på väg in.Karl-OvesFlames...Jag och Jens gasar.

Vi hörs,
Tomas

Kommentarer

  • Magnus Magnusson säger:

    Kul att ni fick bra väder efter en så lång resa med trailer !

    Har fått plats i R1 på lördag och Klassik på söndag på Gelleråsen den 22-23/8 så nu fattas bara Rätt Bil,så jag hoppas du kan tänka dig att sälja.

    Mvh

    Förhoppningsfull passagerare

    Magnus Magnusson

    2009-08-05 | 17:25:35
  • Anonym säger:

    Hej,

    Ja, det är ju betydligt roligare att det är torrt när man åker på en ny bana.



    Ok, vi hörs på söndag.



    Tomas

    2009-08-06 | 21:50:17
  • Janne säger:

    Hej Tomas.

    Jag och min kompis Dan satt och planerade hotellbokning inför PCS banmöte på Nürburgring och hittade din blogg genom PCS forum och din signatur. Det var jag som sålde SC:n till dig och det var Dan som ägde den innan mig. Ett helt otroligt roligt sammanträffande. Grymt snygg blev den, LTD610. Vi satt och kollade alla bilder på bloggen och förstår vilket jobb (och $) du lagt ner. Den ser hur bra ut som helst och vad jag kan läsa så måste den ha gått därefter. Hoppas den nya ägaren bilr nöjd och du med din nya "Silverpil". Ses vi på Ringen den 14/9? Förstod att du är instruktör? Själv är jag OR på Ringen. Åker en "vass" -65:a numera, min drömbil. Ha det bra. Mvh: Janne R

    2010-03-09 | 21:29:41
  • Tomas säger:

    Tjenare Janne (och Dan),

    Riktigt roligt att höra av er, skönt att höra att du är på banan igen (fyndigt va..). Ja, en 65:a var ju vad du hade i kikaren när jag köpte bilen av dig.

    Det är ju så va, började med en avkörd pinnbult (2.a på samma cyl. då de andra varit av ett tag utan att jag märkt det) och slutade med 3.8, urrensad och en massa annat! Men, det är ju så det brukar vara. Kan lova att det var mycket svett, tårar och inte minst pengar som gått åt innan den var klar. Eller, klar var den inte riktigt. Skulle bara bytt spridare och lagt en ny hellack sen hade den varit klar. Tror jag...... Antar att det är för er som för mig, lite laddat att nämna "LTD610"? Kändes (nästan) som en familje medlem. Hur som, 993 har varit i kikaren i många år och när tillfället dök upp så var jag nästan tvungen att "hoppa". Tror mitt nya projekt kommer bli riktigt bra när det blir färdigt och det ser ut att bli en riktigt spännande säsong.

    Naturligvis ses vi på Ringen 14/9, åker nog dit 11 eller 12:e. Håller till på ZurBurg på, hojta till så kan vi snacka lite LTD610 över en pilsner.



    Riktigt roligt att du hörde av dig!



    Mvh.

    Tomas

    2010-03-11 | 17:45:54

Kommentera inlägget här: