min911

PCS Banmöte Anderstorp 080831

Kategori: PCS Banmöten

Då var det körning på "min bakgård" i söndags.
Perfekt väder, 20 grader och halvklart.
Allt förlöpte utan några större grejor, några fler stopp än vanligt dock.
Själv körde jag sönder bulten i svärdet som håller krängnings hämmaren på höger sida vilket gjorde att jag fick ta det lite lugnare för att inte bli sjösjuk i vänster kurvor.
Provkörde även en småvässad 944 turbo (tack Pär), trevlig och rätt lättkörd bil. Skulle vara perfekt för Malin!
Nåväl, om 2,5 veckor så är det dags för årets höjdpunkt, Nurburgring.
18-22/9 med 18 och 22 som resdagar vilket gör 3 dagars körning, 1 heldag och 2 kvällar.
Ny bult i svärdet, kugga om en stav bak för att kunna sänka/finjustera höjden samt ett nytt hjullaget Vbak så ska nog Lillebror vara redo att ta sig an utmaningen att komma under 8 min. BTG.
Kan vara svårt men jag ska göra några allvarliga försök.
Tyvärr så kan inte sambon Malin följa med men i hennes ställe så kommer en Porsche nörd vid namn Robban att invigas i "Der Gröne Hölle".
Jag återkommer med rapport hur det gick när vi kommit hem.

Until next time,
Tomas  
                                                                              PÅ väg ut på start/mål rakan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: