min911

Grym helg på Kinnekulle Ring

Kategori: PCS Banmöten

Nyss hemkommen från en mycket trevlig helg på Kinnekulle.
Vid frukosten på lördag morgon på hotellet i Skara så regnar det, precis innan vi svänger av E20 i Götene så är vägen torr.
Sen blev det bara bättre............... Vet inte riktigt vad det är som gör att jag gillar Kullen så mycket men troligen är det variationen, snabba kurvor (vad i Sverige kan slå svängen under bron), långsammare kurvor, lite upp och ner sen är den ju inte helt enkel om man ska åka skapligt fort. Jag har fortfarande en hel del att lära för att åka helt korrekt men förbannat kul är det! Körtiden på lördagen var outstanding, sett till hela helgen och att Malin åkte några pass på söndagen så tror jag bilen gick nästan 4h aktiv körning på banan. Malin tyckte också det var kul även om hon trodde hon  fick "sänka farten" skylten sista rundan hon körde själv..... Bilen fungerade bra även om jag tycker den borde gå bättre med de modifieringarna som är gjorda i vinter. Tony A åkte med mig ca. 30min. på lördagen och han menar att om man åker lika med en GT3 MKII över rakan så är det ok i en -78:a. Det som fungerar sämst med min bil på Kullen är sista kurvan innan långa rakan, helt omöjligt att få bra drag där. Provade alla möjligheter och med den utväxlingen jag har i kombination med effektkurvan så går det inte att få det riktigt bra. Tappar rätt mycket de första 50-75 m. Hur som, mycket nöjd med helgen även om det regnade lite smått mitt på dagen på söndagen, blir det inget Ringen i år (och det lär det inte bli) så kommer nog denna helgen bli svårslagen.
Nu blir det inget förrän vi (hela familjen) åker upp till de trevliga kollegorna i norr V.30 på semestern, ska bli kul att se hur MittSverige banan är. Lite bilder på dagens favoriter.
Jens mycket fina bygge!Staffans mycket fina RS. Som dessutom gick denna gången......En färg som växt på mig. Passade grymt bra med GT3 fälgar....så är den väl fortfarande lite favorit....;-)

Tomas

Kommentarer

  • Dennis säger:

    Hej

    jag bor bara 5mil typ från kinnekulle så det var riktigt tungt att inte va där iår men känns som det kan funka nästa träff där i aug hoppas det

    sista böjen är riktigt svår med min bil ska testa på tvåan nästa gång för jag hänger inte ens 944orna ut på rakan. Jag får för låga motorvarv endel går ju att få bort med bättre ingång såklart har bara kört två gånger med bil på kinnekulle men det gör nog mycket just i den böjen att jag har 19tum det går nog lite tungt. Du kanske kan köra framför mig och visa rätt spår



    mvh

    Dennis

    2009-06-09 | 11:40:43
  • Magnus säger:

    Har alltid haft svårt att få in bilen till apex i kurvan ut på rakan. Funkade mycket bätte i år med nya dämpare fram.

    Hade ändå lite svårt att få fart ut på rakan, trots ny motor. Men jag kom på senare att jag gick ut på 3:an, på 2an hade jag nog fått mer knuff. Jag körde hela varvet på 3an, förrutom från halva rakan då jag lade i "Top gear", 4:an :)

    2009-06-09 | 13:40:15
  • Tomas säger:

    Hej på er, alltså kurvan är ju inte svår på något sätt. Bara det att varken 2:an eller 3:an på min bil passar. Kör jag 2:an så måste jag vävla mitt i kurvan 3:an orkar för dåligt. Lite annan drevning eller något slags vridmoment på lägre varv så hade det fungerat. Hade en topp notering på 195km/h (räknade fel på varvet innan..) innan bron, tror det är person bästa.



    Ha de gott,

    Tomas

    2009-06-10 | 21:00:34

Kommentera inlägget här: