min911

Igång igen!

Kategori: Vinter skruvande

Nu har jag kommit igång i garaget igen. Har fått en del gjort i veckan, bromsarna är nu helt färdig monterade. Lägger ut några bilder på före och efter. Gott när allt är nytt och i ordning gjort, det är nästan nybils känsla i handbromsen nu. Satte i lite styvare fjädrar i mekanismen nu mot vad som är orginal, blev betydligt bättre. Har även byggt färdigt headers och håller på som bäst med mina hemmabyggda värmekammare, eftersom jag gör allt i rostfritt så är det lite mer tung arbetat än stålplåt men dom ska hålla i många år. Värmen blir ju inte lite bra som orginal men det kommer räcka som jag använder bilen hoppas jag, det viktigaste är att man kan hålla bort imma och få upp lite ljummen luft i kupen. Hoppas på att få färdigt hela avgassystemet och värmekammare i morgon, sen är det dags att ge sig på bågen. Några bilder på headers och värmekammare nedan.
Annars så har jag och Malin tillbringat lördagen utanför Habo på Tokeryds Herrgård, det var Porsche träff med marknad och efter middag ett fördrag om Nurburgring. Mycket trevligt och som vanligt så var Peter Calås, som höll i föredraget, utomordentlig.
Han visade upp ett varv som jag filmat när jag kör runt där också, inte snabbt varv men det ger en rätt bra känsla av banan.
Köpte en ny hjälm av kollega Anders Calmegård också, Race bilåkar hjälm, 650gram. Blir betydligt bättre än min gamla mc-hjälm, dessutom så "skänkte" han den till mig för ett bra pris.
Gammal frambromsGammal bakbroms
Gammal frambroms        Gammal bakbroms
Nya frambromsarNya frambromsarNya bakbromsarNya bakbromsar
                        Nya frambromsar                                                    Nya bakbromsar
HeadersHeaders med värmekammarrör650gram Race hjälm
        Headers        Headers med värmekammar rör    650gram Race hjälm

Jaha, det var allt för denna gång. Nu lockar det med mat och lite vin!
Kan bara tillägga det att igår kväll så höll jag på till 20-snåret i garaget, när jag kommer in så är inte bara maten på gång, på bardisken så står det en nyupphälld Gin&Tonic! Vilken fantastisk kvinna............


Tomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: