min911

Headers / Värmekammare / Avgas klart

Kategori: Vinter skruvande

Jaha, planen med att bli klar med avgas mm. igår höll nästan, fick lägga 1 timme idag också.
Det blev väl kanske inte det snyggaste jag gjort men det är rätt "rejält" och jag tror det ska fungera rätt bra.
Nu ska det i väg till Robban för tig-svetsas, lite polering och lackering av dämparna på det så blir det nog rätt skapligt.
Har ju tjejerna denna veckan så det kommer nog inte hända så mycket mer men nästa vecka så ska bågen passas in och fäst plåtar osv. göras. Lägger in lite bilder på hur avgas/headers/värmekammare blev.´

Får nog säga att det är betydligt mer tidsödande än det ser ut och jag är rätt nöjd över att det är gjort.
.

Ha de,
Tomas

Kommentarer

  • Magnus W säger:

    Snyggt, välkommen till klubben för hemmameckade värmekammare! ;)



    Känner igen det där med tidsödande...

    2009-01-20 | 10:16:19
  • Tomas säger:

    Hej Magnus,

    Tack, fast jag hade nog hoppats på att det skulle bli lite bättre optiskt men huvudsaken är ju att det fungerar. Min bil är ju inte någon concour vinnare ändå. Ska bli skoj att skruva ihop allt när det är färdig byggt i alla fall.

    2009-01-20 | 17:03:20
  • Dennis säger:

    Det ser ju riktigt proffsigt ut vad använder du för rör?

    2009-02-05 | 11:19:56
  • Tomas säger:

    Hej Dennis, roligt att se att du gör ett avtryck här!

    Har du lugnat dig lite nu...;-)? Jag vet hans inverkan på humöret!

    Ang rören, jag har väl kanske inte gått på den smidigaste lösningen men den var billig (gillas...)och kommer fungera rätt bra. Headers är org. från 996 som jag kapat och gjort nya flänsar för att anpassa till mina toppar, sen har jag ändrat om utgångarna lite för att få till dragningen mot mitt avgas. Värmekammar rören hittade jag inga rostfria i rätt dim (dia.83) så jag tog 100mm som jag klöv och svetsade ihop på undersidan för att sedan göra dom ovala. Har börjat fundera på hur hög timpenning jag hade egentligen................;-)



    Ha de,

    Tomas

    2009-02-05 | 19:21:52

Kommentera inlägget här: