min911

Båge

Kategori: Vinter skruvande

Jaha, då var bågen inpassad och svetsplattor, fästen osv. klart. Ska bara helsvetsa plattorna i bilen. Gjorde även en bältes sträva med kamera fäste, smidigt till höstens utflykt...... För väl se om jag använder bältes strävan som det är tänkt, är lite svag för "looken" med 6-punkts bälten ända bak. På tal om det förresten, jag fick fatt i bälten idag också, Sabelt 6-punkt. Satte även ett fäste mellan bågen och b-stolpen, brukar styva upp det lite extra enligt mina erfarenheter. Nu ska bågen iväg på pulverlack i veckan, har delar av avgas systemet på förnickling och lite till på gulkromatering också. Nu känns det som de största bitarna är avklarade, ska bli skoj att jobba lite på att börja få ihop lite också. Ska nog ta lite inrednings jobb härnäst, ska göra en "RS" klädsel vid hatthyllan, göra lite fästplattor till bältes öglor osv. När detta är gjort samt att jag fått tillbaka bågen så jag kan slutmontera den så är det äntligen dags att börja skruva ihop motorn. Hmm, våren kommer snart...................;-)


Tomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: