min911

Tunga grejer!

Kategori: Vinter skruvande

Har kommit fram till att det blir rent där bak i bilen, bara lackat. Detta kom jag på i dag när jag lyfte på isoleringsmattorna!
Det var tunga grejer! Blir mattor från "baksätet" och fram och bara lackat bakom. Tror nu, utan att ha vägt, att bilen inte kommer bli något vidare tyngre än de 1060kg den vägde tom innan. Trots att bromsarna är lite tyngre nu samt att jag monterat båge. Pga. att de nya bromsarna har ok i alu. mot gjutjärn innan så skiljer det inte mer än 2 kilo även om skivorna är betydligt tyngre, sen är det så att det nya avgas/värmekammare är mycket lättare än innan samt de nyss nämnda isoleringsmattorna är urplockade gör att jag hoppas på att landa på ungefär det samma. Nämnde ju i förra inlägget att jag skulle lämna bågen och lite annat på pulverlack, det är gjort och troligen så får jag tillbaka det i början på veckan. Har även fått tillbaka avgas systemet från förnicklingen samt det sista från gulkromatering. Hoppas på att få bilen helt färdig invändigt i veckan, plattorna till bågen är svetsad, ska montera öglor till 6-punkt bältena, lacka upp bakdelen sen kan jag börja slutmontera invändigt.
  

Simma lugn,
Tomas 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: