min911

Racing licens

Kategori: Allmänt

Lite snabbt och lustigt så gick jag en licens kurs för racing i veckan, teoriprov, praktik och uppkörning i kväll och teori tidigare.
Tro det eller ej men jag blev godkänd........;-)
Fick en bra test körning på bilen också, tog det lugnt i början för att efterhand kanske ligga på 90%.
Det räckte till för att köra ifrån en 997GT3RS några gånger i alla fall! RingRunners handla inte bara om hur bra man hanterar en bil är jag rädd, har nog en del med att göra hur mycket pengar man har också.
Nåja, bilen verkar till att fungera skapligt. Ska sänka tändningen 2grader mellan 4500-5300rpm., tycker mig höra en liten antydan till spikningar där. Tappar väl lite effekt kanske men jag börjar där och provar att höja igen i ett smalare område, just nu har jag lite svårt att höra vid exakt vilket varvtal det är. Är rädd att det kan bli lite mer också när det är värmare ute.
Annars så är det uppstarts möte för oss instruktörer i helgen på Mantorp/Linköping. Jag kommer bara åka upp för mötet på lördagen. Sen nästa söndag så har vi ju premiären på Mantorp och nu fick jag ju bilen lite utprovad i kväll.

Over and out for now,
Tomas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: