min911

Bakslag...

Kategori: PCS Banmöten

Jaha, aldrig får man vara riktigt glad!
Var på Mantorp 25-26/4, körde slalom på lördagen för första gången. Det är nog inget för mig, kan inte säga att jag tyckte det var så speciellt kul heller. Inte i närheten av banåka i alla fall.
Efter att lördagen spenderades med slalom och att kolla PCSR så åkte vi till hotellet lite lagom solsvedda för några goa kalla.
Ett intruktörs möte och efterföljande middag för att avsluta med GP-premiären i speedway på tv. Go Emil, skoj att se att dom gamla får flytta på sig.
Söndag, normalt banmöte men med i princip fulla led i alla klasser. Tror det var cirka 145st. "konståkerskor" på plats (vill någon ha en förklaring på den så lägg en kommentar...).
Det var redan på provkörningen av konplaceringen som jag började ana "ugglor i mossen". Så här ska inte 339hk kännas i 1090kg bil!!?? Kan det vara jag som inte kan utnyttja det smalare registret? Jaja, bara att ta i hårdare nästa runda. Körde med R1 gänget nästa runda och tyckte det gick lite bättre men bilen känns fortfarande för slö för 339 bromsade hk. Efter några pass på post och PCSR tävling så tänkte jag att nu ska det gå för fullt nästa runda. Efter ca. 15min. i cikanen på väg ut på rakan så ser jag ett jättemoln bakom bilen när jag precis dragit den till varvstopp! Snabbt av med tändingen och rulla in till kanten, en av mina special beställda slangar har gått rätt av, returen från kylen i fronten. 5l olja rätt på headers, som tur var så tog det inte eld även om jag tyckte det såg ut så först. Antagligen så var det så mycket olja så det kylde ner dom innan det hann ta sig.
Skapade dessutom en massa jobb åt mina kollegor................
Efter en tillfällig lagning och lite ny olja så kunde jag i alla fall rulla hem framåt sen eftermiddag. 
Beställt stålomspunnen slang nu, haveriet är inte det jag är mest missnöjd över. Det som bekymrar mig mest är att bilen inte känns speciellt mycket snabbare än förra året, nog f@n ska 55hk i 1090kg bil kännas mer än så här.
Nja, just nu känns det som det kanske vore lika bra om skiten brunnit upp......;-(



Trevlig Valborg

Kommentarer

  • Dennis säger:

    Jag har varit ute för exakt samma sak med en olje slang som trycktes ur pressningen i skarven vid kylet det var nya grejor och givet vis på is tävling så jag fick lasta och traila hem bil jä inför en glad publik

    55kh det ska kännas som en ny bil man ska få spontana idiot flin av det när man kör det är nog något med tändning mappning bränsletryck eller nått det fixar du snart och då blir du gladare igen min bil är på besiktning idag försöker byta den mot en 968 cs eller 964 men det ser mörkt ut



    Mvh



    Dennis

    2009-05-05 | 12:46:08
  • Magnus W säger:

    Tråkigt att höra Tomas, skönt att du kom hem i alla fall.

    55 extra hk borde märkas, kanske slanghaveriet var ett symptom för något annat?

    Bänka den igen, någon annanstans?

    /Magnus

    2009-05-05 | 16:26:06
  • Anders F säger:

    Nå är du redo för revanch på Knutstorp i helgen?

    2009-05-06 | 01:09:45
  • Tomas säger:

    Dennis, jag tror inte det är riktigt så enkelt. Bilen är ju mappad och körd på rullande landsväg för 1,5 månad sedan. Kan kanske vara så att jag måste varva hårdare.



    Magnus, att slangen sprack har en enkel anledning, kan dra den nästa gång vi ses. Så mycket kan jag säga att jag är färdig med den leverantören!



    Anders, vi får se om jag får tillbaka lite inspiration innan lördag eftermiddag. I vilket fall så kommer jag och Malin till Knutan. Golf dieseln är ju rätt snabb......;-) See you then....

    2009-05-06 | 23:01:10
  • Dennis säger:

    Ja det kan vara svårt att få effekten där man vill ha den i verkligheten När man kör på rullen

    Har varit med om detta många gånger Du kommer säkert att bli nöjd med bilen efter lite trixande

    2009-05-07 | 06:34:41

Kommentera inlägget här: