min911

Nürburgring -08

Kategori: Allmänt

Jaha, så var vi hemma igen då jag och Robban.
Kanonresa igen, ja fram till Bremen på vägen hem i alla fall men jag kommer till det sen.
33 varv blev det i alla fall vilket gör att jag är uppe i 71 totalt och nu måste jag nog säga att man börjar hitta runt "Det gröna helvetet". Rätt många bra varv också även om en del j*la idioter borde inte få vara där.
Fick även köra om min våta barndomsdröm, RUF Yellowbird! Sen hur hårt han satsade är en annan sak..............
Bilen gick som vanligt bra, frambeläggen tog slut sista dagen och framdäcken var absolut slicks när jag kom hem.
Ett misstag första kvällen kunde slutat jobbigt men det slutade bara i en snurrning och lite skrapad skärmkant, får nog lära mig att gå ut lite lugnare i början nästa gång. På tal om nästa gång så hoppas jag verkligen Malin har möjlighet att följa med, även att Robban äntligen fått tag på en riktig bil så han och hans tjej kan hänga på.
Anders Calmegård hade även ordnat ett studiebesök på Manthey Racing, mycket uppskattat!
I morgon (fredag) så är det dags för årets sista banmöte som är på min favo bana nr.2 Knutan.
Kommer kanske en liten rapport därifrån också.
Jag har bytt däck och belägg men även hjul lager vfram som var kass, annars blir det bara en avsköljning innan krönet på NGK.
Ja, just det! Det var ju det med Bremen också.........Farbror blå haffade oss. 144km/h på 100 sträcka och 157km/h på 120, 95 euro blev notan. Inte mycket att säga om tycker jag. Vi blev sinkade 1,5h vilket gjorde att regnet hann komma i fatt oss. Behöver jag förklara vilket helvete det är att köra 50 mil i hällregn med blanka R-däck? Var helt slut innan vi var hemma, börjar nästan förstå dom som trailar. Samtidigt ska det ju vara lite äventyr, lite det som är grejen också tycker jag.
Lite bilder från en fantastisk resa nedan.

Vi hörs framåt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: