min911

Inför Ringen -08

Kategori: Bilen

Jaha, då blir det lite förbättringar innan jag åker till Ringen i alla fall.
Nya bussningar bak i hårdare gummi (70 Shore) än orginal (55 Shore), dessa är i och för sig rätt fräscha men jag tycker den är lite mjuk bak så detta kan förhoppningsvis hjälpa upp det lite. Funderade på stumma ett tag men jag har blivit avrådd från dessa. Tydligen så ska bilen bli outhärdlig på allmän väg och det vore ju synd att förstöra den fina komforten.........
Nytt hjullager vänster bak.
Byta bulten till krängnings hämmaren som jag körde sönder i helgen.
Sänka bilen bak ca. 15mm, för att göra detta så måste jag kugga om vänster stav då den bärarms justeringen är i botten.
Byta bromsbelägg, Pagid svarta fram och blåa bak. Jag har en omgång som det är ca. 30-40% kvar på.
Detta är f*n sista gången jag byter bromsbelägg till dessa oken!! I vinter ska RS bromsarna på. 
Annars lite allmän genomgång och lite puts så ska "Lillebror" förhoppningsvis beveka "Der Gröne Helle" på under 8min.
Jag ska möta upp några tyska kollegor där på fredagen för att ge dom en åktur. Hehe, har jag inte tagit i innan så ska jag göra det då!
Bild från Karusellen -07.

See ya,
                                                                     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: