min911

Årets sista banmöte, Knutan.

Kategori: PCS Banmöten

Jaha, då var det slut med körandet för i år.
Riktigt bra dag, kanon väder. Strålande sol och 17-18 grader, dvs. perfekt kör väder.
Fick till några riktigt bra varv där höjdpunkten var när jag och min goda vän och intruktörs kollega Anders Falk lyckades ligga efter varandra i nästan ett helt körpass. Vi kör rätt likt och bilarna går också rätt lika, mycket skoj.
Fick även testa något mycket skoj, även om det kostade på lite....... Jag och en annan god vän och instruktörs kollega bytte bilar ett pass. Fick nöjet att prova Håkan Ågrens 996 GT3RS! Varför han ville prova min gamla bil vette rackan, kanske för att han ska förstå hur bra hans egen är kanske? Hur som så var hans bil väldigt lättkörd och efter 3-4 varv kunde man börja gasa lite i alla fall även om jag kanske körde på 50% av bilens potential. Tyvärr så lyckades Håkan få i 2:an istället för 4:an, detta går inte bra om man drar upp den till max varv på 3:an! Troligtvis är det en eller ett par ventiler som krökts, nå väl, vi ska nog få ur något positivt ur det hela. Vad kommer jag nog tala om tids nog! Som ni ser på bilden nedan så kan ske det är läge för 32mm bakstavar, duktigt låg vid hårda kompressioner. Jaja, vi får se.
Hur som en lyckad säsong i det stora hela. Kommer meddela vad som händer i vinter men RS-bromsar, nytt främre avgas och lite uppdateringar samtidigt som motorn görs i ordning igen blir det hur som.

See ya!


                                 

Kommentarer

  • Anders Falk säger:

    Den körningen var verkligen årets höjdpunkt, fast nästa år får jag väl se akterpartiet på din bil istället med alla dom uppgraderingarna.



    Roligt för både dig och Håkan att det inte blev "värre" med motorn.



    /Anders

    2008-11-21 | 15:51:44
  • Tomas säger:

    Hej Anders,

    Trevligt att se att du hittat hit igen!

    Som sagt mycket trevligt, undrar varför jag stod och väntade så länge innan jag åkte ut på just det passet......;-)

    Jag hoppas ju naturligtvis att bilen ska bli lite snabbare till våren men så stor skillnad gör det nog inte.

    Vi ses på lördag, då får vi ju köra ett pass ihop igen!



    Ha de,

    Tomas

    2008-11-23 | 17:29:59

Kommentera inlägget här: