min911

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Jaha, det var ju ett tag sedan man var inne här.......
Det har väl hänt en del sedan sist men inte så mycket med bilen som man hade hoppats på!
Huset är väl i princip färdigt invändigt dock, så jag har kunnat pyssla lite med bilen nu det sista i alla fall.
Vad har då blivit gjort?

Nytt avgas då jag sålt det gamla i höstas, tyvärr fortfarande inga headers.
Ombyggd framvagn med Uniballs för justerbar camber.
Justering av hjulvinklar, 2,2º bak och 3,2º fram
Invägning, slår 1,5kg med halv tank och mig i förarstolen. (fick kvitto på vikten, 1080kg tom).
Ny justerbar Ø22mm krängare bak. 
Turbo styrstag
Nya plast bussningar med smörjning (oj va tyst och fint den går nu...), till framvagnen.
Ny Momo mocka ratt
Nya bakdäck (nya framdäck blir efter Mantorp 12/7).
Samt naturligvis service och allmän översyn.

Jag (och sambon Malin) har hunnit med 4 banmöten, varav 3 där jag haft bilen med mig. Tyvärr så hann jag inte få klart bilen till premiären på Mantorp. Mycket roligt att Malin börjat tycka att det är roligt att köra, hon har kört på Knutan och Kinnekulle och faktiskt börjat få upp farten!
Har lite funderingar på att försöka få till nya bromsar på semestern men jag får se om planerna går ihop....
Lite bilder på avgas och framvagn (klicka på bilden för förstoring).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: