min911

Kommande förbättringar

Kategori: Bilen

Vad som står på programmet förnärvarande:

Nytt avgas inkl. headers. Klart
Båge Heigo. Klart
6-punkts bälte Sabelt. Klart
Motor/topplocks renovering. Klart
Nya 304gr. kammar/fjädrar. Klart
Ur rensad och upplackad bak i kupen. Klart
Alternativ värme pga. headers. Klart
Nya bromsar, 965 -91 fram och RS-92 ok bak är införskaffade. Jag kommer använda mig av 964 RS skivor fram (322x32) och 930 skivor bak (308x28).  Klart
23mm huvudcylinder. Klart
Om mappning av sprut. Klart
Justerbar Ø22 krängare bak   Klart
Turbo styrstag samt nya nylonbussningar med smörjnipplar i framvagn.  Klart
Glasfiber ersättning till takluckan.
Glasfiber kofångare fram och bak.
Rutor bytas till plast.
Motor lucka plastas om och lackas.
Bagage huv lackas.

Detta kommer påbörjas så snart vi flyttat in i huset (och Lillebror i garaget...).
Då jag tillsammans med Anders Falk (se hans länk vid sidan) och ytterligare en som jag ännu inte vet om, kommer utöka instruktörs staben på PCS banmöten from. i år så kommer jag nog inte hinna med riktigt det jag vill innan säsongen men min förhoppning är att få tid under året att i alla fall få till nya bromsar då detta verkligen är nödvändigt.
Vad som måste göras är nytt avgas och headers då jag sålt mitt gamla och just nu står utan.
Enligt uppgift så ska det ju ligga ca. 12-15hk i headers så det ska bli intressant att se om skillnaden märks.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: